Toves Sida - Med lite av varje...

09 september 2008

Jag har en gammal (* fniss*) klasskompis som har en så fin blogg. Och jag erkänner glatt att jag tjyvar lite från henne. Glad i hågen lade jag till Googles översättare... Tänkte att det kan ju glädja mina vänner som inte talar svenska... trodde jag... Efter att ha lyckats lägga till denna gadget så ville jag kolla hur det blev så jag översatte till spanska jag höll på att döööö!
Det var nästan inte en ”siffra rätt”. Inte ens en infödd kan lura ut vad jag skrivit! Det verkade mer som en tjåtjinagga-film (Spanjorer uttalar faktiskt Schwartsnegger så!) eftersom detstod Judgement Day på nästan alla inlägg. Nu är frågan vems är felet? Mitt eller översättarens? Jag som faktiskt hade 4 i svenska (OK det var ju ett tag sedan). I och för sig så måste jag erkänna att jag lider lite av Dolph Lundgren-syndromet, dvs man glömmer bort grammatik och ord när man talar (läs försöker) fler språk än vad man ska alternativt klarar av... Fast jag tror ändå att det är översättaren som inte kan språk, varken spanska eller engelska.
Hur som helst så får översättaren finnas kvar ett tag till. Jag kommer att hålla koll på den och sköter den sig inte så kommer ryker den!

2 kommentarer:

  1. Hej Tove!!
    Hmm...gammal?? *fniss* Visst är jag väl en hel dag äldre än dig!? Vilket minne jag har va? Det är bra konstigt! Vissa människor från klassen har man nästan glömt bort, men din födelsedag minns jag??! hi,hi....

    Ja jag vet att den översättaren inte är att lita på, hi, hi... Det var en tjej från Italien som läser bloggen som var så glad över översättningsverktyget, men hon förstod ingenting!!! Tycker att hon borde väl förstå någonting. Har den verkligen så himla fel!? Måste nog ta och kolla upp hur mycket fel den gör egentligen...

    Ha,ha gillar verkligen det spanska uttalet av Schwartsnegger!
    Hoppas allt är toppen med dig! Här är allt bara bra. Alltså grått och tråkigt som vanligt!!
    Kram Susanne

    SvaraRadera
  2. Jag igen!!
    Ha,ha... Jag som normalt alltid skrattar mycket fick nu skratta mer än vanligt. Har testat googles översättare. Herre jisses vilken usel översättning den där manicken gör! Roligt var det i alla fall!!!
    Den får nog sitta kvar på sidan i alla fall. Kanske någon kan ha någon nytta av den ibland! Tveksamt kanske, men roligt var det i alla fall. Har man riktigt tråkigt en dag är det bara att läsa ett inlägg översatt av google och vips så är man glad igen!
    Natti natti! /Susanne

    SvaraRadera

Lämna gärna en rad så gör Du mig så glad!!:D
Du kan också maila mig på tovessida@hotmail.com

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...