Toves Sida - Med lite av varje...

06 oktober 2008

Det var då de´

Läste Rheborgs blog där han nämnde en Dominik Henzel och Butifarra. Kände igen namnet - men varifrån.... Å vips så mindes jag. Det var när jag i högstadiet hade fått för mig att bli skådespelare. Sagt och gjort så tjatade jag till mig en kurs på Calle Flygare. Kursen var förlagd på Söder och ni som är tillräckligt gamla minns hur det såg ut vid Södra station med en massa tågspår och godsvagnar. Inte det roligaste stället att knata ensam i mörkret. Hur som helst så ganska stursk kom jag till lokalen där vi höll till och där en salig blandning ungdomar med drömmande blick infann sig. Självklart så var det bara tjejer förutom 2 killar (om jag inte minns fel) och Dominik var en av dom. Det jag minns av kursen var att jag blev kompis med en trevlig tjej från Gnesta och att vi bl a skulle lära oss en pjäs som vi skulle spela upp vid kursavslutningen för nära och kära. Vad pjäsen handlade om minns jag inte men att jag skulle spela en skomakare. Som oftast så började en efter en att trilla ifrån kursen varav jag var en. Insåg att detta inte var för mig. Att man måste våga bjuda på sig, sticka ut och inte ta det personligt. Det jag tyckte var roligast var röstträningen, att lära sig att använda diafragman och jag minns den gången när jag lyckades få in allt rätt och upptäckte vilken resonans det blir i huvudet. Wow! Man blev nästan groggy! Det var som sagt en mycket bra kurs, inser jag nu och som jag säkert skulle uppskattat mer idag men men...
Jag minns även att jag senare skröt för mina kompisar att jag minsann gått på samma teaterskola som Dominik när han var med i filmen G. Men kompisarna brydde sig väl inte så mycket eftersom hunken då var Niclas Wahlgren. Det var tider det...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en rad så gör Du mig så glad!!:D
Du kan också maila mig på tovessida@hotmail.com

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...