Toves Sida - Med lite av varje...

05 november 2008

Puh... igen...

Igår hade jag "egen" valvaka, men vid 01.00 gav jag upp å gick i säng och tur var väl det eftersom resultatet inte kom förräns vid 5-snåret då jag var uppe igen. Jag blev glatt "överraskad" av att Obama vann. Trodde nog att Amerika trots allt inte var moget för en svart president.
Men jäklar - det var dom!! Congrats Obama!


Sen var det barnkalas direkt efter skolan. Dotterns klasskompis Michael fyllde 5 år! Måste säga att jag beundrar föräldrarna som låtit sonen bjuda in hela klassen - OCH ALLA 27 KOM!! Så det var riktigt röj. Vilken ljudnivå!
Dottern tappade sin, sedan länge lösa, tand. Trots att många hjälpte till att leta efter den så förblev den borta. Hon var helt otröstlig då hon trodde att musen Perez (Spaniens motsvarighet till Tandfén) inte skulle komma nu. Tack å lov så lyckades vi övertyga henne att musen visst kommer oavsett tand eller inte - för annars hade vi nog legat kvar på alla fyra å letet efter en pyttetand bland all konfetti...
Ungarna börjar lugna ner sig så snart kan vi gå i säng.... åh vad jag längtat efter min säng precis hela dagen...

1 kommentar:

  1. Trodde inte heller att de var mogna för en svart president. Kan inget om politik, men min magkänsla sa mig att Obama var det bättre valet. Varför? Ingen aning.. :D
    Oj, vilket barnkalas! Och hoppas nu att Musen Perez hittade dottern så hon fick en skinande peng! :D

    SvaraRadera

Lämna gärna en rad så gör Du mig så glad!!:D
Du kan också maila mig på tovessida@hotmail.com

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...