Toves Sida - Med lite av varje...

02 december 2008

May Day... eller S.O.S.

En jobbarkompis ringde och berättade att snabbfärjan har gått på grund! (Rutt El Hierro - La Gomera - Los Cristianos) Precis utanför mitt hus (nästan ialla fall - har ju hela 50 meter till playan). Var ju bara tvungen att klä på barnen och sätta koppel på hunden....
Kommer ner till strandpromenaden och det är byst med folk... alla var ute med hunden verkade det som... nästan lite byfestsstämning!

Helt otroligt var det!! En snabbfärja som "glömde" att gira babord när den kom in i hamnen! Den körde typ rätt fram. Hamnade nästan (fattades ca 20-30 m) mellan ett hus och en restaurang. Dåliga bromsklossar ??? Personalens julfest ??? Just nu när jag skriver detta så är det 2 helikoptrar som flyger fram å tillbaka som två fulla humlor och låter som 10 000.

Tydligen så märkte de flesta ombord på båten ingenting när båten gick på grund. Alla passagerare har kommit av båten (med hjälp av hjälpbåtar...) ingen har kommit till skada. Allt har skett lugnt och sansat enligt radion! Bilarna får väl vänta tills högvattnet kommer i morgonbitti och färjan kan backa loss. En bit av strandpromenaden är avstängd av polisen. Har dock ett foto och världens kortaste video (sonen tjatade om att få fota han också...)

Håll till godo gott folk - this is the latest news....

*Offerd by Casio Exelim 6.0 Mega Pixels and sonen*

Jag sa ju att den var kort...!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en rad så gör Du mig så glad!!:D
Du kan också maila mig på tovessida@hotmail.com

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...