Toves Sida - Med lite av varje...

01 december 2008

Är lite nervös

Sonen har ärvt min dåliga ögon, dvs han är också skelögd. Vi är två glasögonormar i familjen! Imorgon skall vi in till sjukhuset för att träffa narkosläkaren och på onsdag är det dax för ingrepp. De skall spruta in botox i ena ögat! Jag får kalla kårar bara jag tänker på det! Självklart kommer han att vara nedsövd men det är just det som gör mig så nervös. Själv har jag opererat bägge mina ögon, vid 6 och 12 års ålder, och vid sista operationen så hände något och mina lungor la av - en bra stund. Det vart tydligen lite krisigt där ett tag. Vi fick aldrig veta exakt vad som hände (läkare gör väl aldrig fel....!?). Troligtvis fick jag väl lite för mycket morfin och/eller narkos. Hur som helst så har jag ju det i bakhuvudet samtidigt som jag läst allt (tror jag) som finns att hitta på nätet om just detta ingrepp! Blev dock lite förvånad när jag läste att första gången som botox användes för just detta var 1977. Ungefär samma veva som jag opererades. Fast det var ju såklart inte i Sverige.
Håll tummarna!




Här är jag en vårdag 1970 och förlustar mig på Skansen! Iklädd min lila favoritkofta som matchade så himla bra mina lila glasögon (som jag valde själv vid 3 1/2 års ålder). Tyvärr syns ju inte dom på fotot... Visst var jag fin! (ni får ursäkta den dåliga kvaliteten på fotot - men det är nästan antikt...)
PS. Ser ni hur mycket det kostade att åka karusell 1970???

2 kommentarer:

  1. Haller tummarna och allt kommer ga bra. Fast forstar sa klart din oro.
    Alltid jobbig nar det galler ens barn. Nar vi son opererades nar han var 1.5 ar hade jag gjort allt for att byta plats och dom kunde sovt mig istallet. Tyckte sa synd om honom.
    Men allt gick bra.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Det kommer att gå bra! Förstår att du har din erfarenhet i bakhuvudet, men försök att inte tänka så. Tänk iställer att snart det klart och ni har det bakom er istället för framför er! Tänker på er!! Kramar! :D

    SvaraRadera

Lämna gärna en rad så gör Du mig så glad!!:D
Du kan också maila mig på tovessida@hotmail.com

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...