Toves Sida - Med lite av varje...

27 december 2008

Vårvindar friska



Julaftonen och juldagen gick i regnets tecken. Allt från duggregn till kraftiga skurar. Det blåste rätt bra också. Men även solen tittade fram ibland, som lite plåster på såret för turisterna.
Igårkväll var det dax igen för en riktigt skur. Det blir som en grå mur och man ser inte ens huset mitt emot, bara 25 m bort. Det är fortfarande kyligt för att vara här men äntligen så har luften blivit friskare och fräschare och man mår bra både till kropp och själ! Imorse när hunden och jag var ute så var det häääärligt!
Tänk er i början på april när det mesta av snön försvunnit (dvs som det var förr) solen värmde emellan molnkluttarna på den blå himlen och vinden är frisk som Vicks blå och på havet går det stora vita gäss! Man känner hur det börjar spritta i kroppen och man fylls med en sådan där vårkänla och helt plötsligt så känns livet så där hoppfullt som det bara kan göra just en sådan där vårdag! Hur som helst så gick jag där och mös med vovven och vi gick och gick och gick. Familjen trodde jag hade rymt...


1 kommentar:

  1. Det låter så härligt att man nästan ramlar av stolen av avund! Här var det bara grått o kallt o inte den minsta julkänsla när det kom till väder o vind..

    SvaraRadera

Lämna gärna en rad så gör Du mig så glad!!:D
Du kan också maila mig på tovessida@hotmail.com

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...