Toves Sida - Med lite av varje...

11 juni 2009

"Allspanskan"

Tete (C.D. Tenerife) går upp i "allspanskan" på lördag - förhoppningsvis, då det räcker med en poäng när dom spelar borta mot Girona)
Det var länge sedan dom var där - i högsta ligan menar jag. En lördag i april 1991 var jag och kollade när Tete slog Cádiz med 1-0. Då lärde jag mig fula saker som Cádiz cabrón a segunda division... (jag var ung och naiv på den tiden... ;OD)

Nå´t år senare var jag å Pa på Heliodoro Rodriguez-stadion å skrek oss hesa på Bengt "komigennuraBengan" Andersson, som då var målvakt i Tete.

Det var tider det... å nu verkar det som det är dax igen!
Att bli lite fotbollsintresserad igen vill säga...

Barca och Real Madrid kommer på besök!

Tur att jag har lite Gevalia på lager... eller var det ost & kex !?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en rad så gör Du mig så glad!!:D
Du kan också maila mig på tovessida@hotmail.com

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...