Toves Sida - Med lite av varje...

28 februari 2010

Februari är över...

och helgen med!

Usch, så fort tiden går! Jag hinner inte med (mig) själv rikigt känns det som.

Jobbade i lördags och hade tänkt mig en relativt lugn arbetsdag - men icke! Det började med nödvändig information om det femte ovädret i februari! Det varnades för för kraftiga vindar, 120 km/tim. Uppe på Teide och la Orotava 160 km/tim. Det blev inte "mer" än ca 60-70 km/tim här i syd. Som tur var!

Maken och barnen åkte och friserade hunden, som driver mig till vansinne med allt hår som hamnar ÖVERALLT. Trodde ju såklart att han skulle klippas som vanligt dvs rätt snaggad. Men han är totalsnaggad! Stackarn ser mer ut som en råtta! Och det värsta är att han känner sig ful. Han brukar inte banga för att hälsa på andra vovvar men nu går han undan... Tänker inte ladda upp någon bild än - av hänsyn.

Istället har vi snö på Teide!


Provade ett nytt recept:

Resultat:

Det blev jättegott!!!

Ikväll blev det ris & kassler




1 Smörad form
Rör ihop 2 dl grädde, 1 dl tomatpuré, 2-3 msk soja, mango chutney och sweet chili sauce (efter tycke)

krydda med svartpeppar, paprika, thaikrydda samt grill- och örtkrydda

strö över riven ost

häll över halva "röran"

gör ett nytt lager med kassler, kryddor och ost och resten av "röran"

Tyvärr kan jag inte ange exakt tid i ugnen då min ugn inte visar rätt temperatur, men troligtvis 20 min i 225º.



Nu är det dusch och läggdags i nya lakan som gäller.

Trevlig vecka gott folk!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en rad så gör Du mig så glad!!:D
Du kan också maila mig på tovessida@hotmail.com

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...