Toves Sida - Med lite av varje...

16 april 2010

Akut

Äntligen började helgen för mig och barnen - dock inte för maken som började jobba igen efter 1 1/2 månads sjukskrivning.

Hade precis "boat" in mig på balkongen med boken jag läser just nu.

Så hör jag dottern skrika. Är ju rätt van med skrik och bråk och gråt - syskonkärlek kallas det. Men så hör jag sonen säga: Det var inte jag!! Då förstod jag att det var bäst att gå in...

När jag kommer in så gråter dottern hysterisk och är helt blodig i ansiktet! Hon har som vanligt hoppat i soffan och slagit sig i träbordets kant - precis mellan ögat och ögonbrynet. Ett stort jack. Hjärtat stannade på mig, ett ögonblick. Det var bara att torka bort blodet och ringa en taxi.

Som tur var så var det inga på akuten och vi kom in direkt. Efter lite om och men så kunde vi åka hem igen.

Summa summarum - 4 stygn. Och nu 1 timme senare så hoppar dottern i soffan - igen...

4 kommentarer:

  1. Livet som mamma i ett nötskal!

    SvaraRadera
  2. Ojoj, vilken dramatisk början på helgen!
    Så snabbt dom glömmer också. Inte direkt så att man som förälder gör det efter en sån vända.

    /NMJ

    SvaraRadera
  3. Jag fâr fullkomligt panik när barnen blöder. Blir svimfärdig. Jag fÖrsöker lagga band pâ mig men det är verkligen fysiskt.
    Vad skönt att det inte var sâ farligt, oftast ser det värre ut än vad det är.
    trevlig helg
    u

    SvaraRadera
  4. Inte kul då barnen slår sig och gör sig illa och sår i huvudet brukar ju kunna blöda rejält så jag kan förstå om du blev förskräckt! hoppas det blir bra snart!
    Ha en bra helg

    SvaraRadera

Lämna gärna en rad så gör Du mig så glad!!:D
Du kan också maila mig på tovessida@hotmail.com

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...