Toves Sida - Med lite av varje...

29 april 2010

Ett rätt dystert inlägg

Har varit borta ett tag och tar igen missade inlägg från mina bloggvänner.
Inlägg, skilda som natt och dag, som speglar var och en i sin värld och just då. Jobb, resor och nyfödda barn bl a.

Jag läser och följer med i det som berättas. Ler och skrattar om vartannat. Känner igen mig i vissa saker och känner mycket för den som skriver om något svårt.

Ord som har fått en ny betydelse eller rättare sagt fått ny innebörd. Ord som känns. Ord som vi berör oss på ett speciellt sätt. Ord som, utan att be om lov, har gjort intrång i våra liv. Nu är det vi som också är drabbade - inte bara dom...

Hur skilda världarna vi lever i ändå är. Många av oss har bara sk I-landsproblem, tack och lov! Men frågan finns dock där! Vad händer när plötsligt ett sk I-land blir U-land? Jag tänker på Grekland, som tydligen kan dra med sig både Spanien och Portugal i EUs utförsbacke, som vissa uttrycker sig. 4 miljoner är arbetslösa i Spanien. Och flest arbetslösa har Kanarieöarna.



Men vi får ändå inte glömma bort att hjälpa till där vi kan. Trots askmolnet, som gjorde att många inte resa på semester eller att många inte kunde komma hem igen. Det finns dom som fortfarande har det värre. Dom har ännu inte något hem.



2 kommentarer:

  1. Alla problem är ju problem, men jag tror det är viktigt att vi ser perspektivet på olika saker.
    Våra problem ÄR oftast inte problem, så är det.
    Det går inte att göra allt för de stora problemen, men det går att vara medveten om den, det går att hjälpa till med något litet, det går att förklara för sina barn när de inte förstår osv.

    SvaraRadera
  2. Ja man får hoppas att det inte blir så att även Spanien och Portugal eller andra länder får sig en släng med sleven med ekonomin som dalar.
    Ser fram emot resan till Barcelona i juni i alla fall, då hoppas jag på sol också ;-)
    Problem ja, de finns ju tyvärr överallt, stora, små, svåra, mindre svåra och rena "sk*tproblem". Men de är likaså problem!

    SvaraRadera

Lämna gärna en rad så gör Du mig så glad!!:D
Du kan också maila mig på tovessida@hotmail.com

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...