Toves Sida - Med lite av varje...

10 maj 2010

(O)lycka!

Sedan barnens senaste Sverigebesök så har dom lagt sig till med s k svenska kulinariska later. Jag skulle inte klaga om dom ville ha sill!

Men dom vill ha pyttipanna och pannkakor!

Om du följt bloggen så vet du att jag äter hellre än lagar mat...

Pyttipanna köper man på IKEA. Lätt som en plätt att steka.

Men pannkakor måste man laga!

Ikväll vann ungarna! Dom fick alla pannkakor dom ville - utom dom runda! För mina blir inte runda! Och då använder jag ändå en Tortilla-vändare... förstår inte...

Å så ser mitt kök ut som Pippis efteråt. Så nu ska jag dra på mig rotborstarna på fötterna!

Hinken är utspilld!

3 kommentarer:

  1. Mercadona har påsar med american pancakes (Mary Lee?)för hyfsat billig penning, bara tillsätt 285 ml vatten, rör, hetta upp stekpannan, vänd en gång et voila!

    SvaraRadera
  2. Tack för tipset - fast det är just "vänd en gång et voila" som är mitt problem... :( Men övning ger färdighet... har jag hört...

    SvaraRadera
  3. Annars är det bara att ta pannkakskollapsen, skrapa av på en tallrik, kludda dit lite grädde och sylt och kalla det för Königsnågonting. Det var något Keizer eller Königs-namn på det hela - det gjorde de på min gamla arbetsplats i personalrestaurangen. I värsta fall, Alcorconazo - för det vet ju varenda RM:are vilken PANNKAKA det blev! ;-)

    SvaraRadera

Lämna gärna en rad så gör Du mig så glad!!:D
Du kan också maila mig på tovessida@hotmail.com

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...