Toves Sida - Med lite av varje...

15 februari 2011

Syndafloden

För nu rätt länge sedan la jag upp i högerspalten att jag läste Marianne Fredrikssons Syndafloden.

Men jag ljög!!!

Började läsa den först igår och oj, vad jag gillar den! Hon har ett så lätt språk som rymmer så mycket.
Om jag inte hade haft barn, jobb osv mm etc så hade jag läst ut den igår.

Men lite senare ikväll så är den det - utläst alltså!

Och den passar så bra att läsa just nu för på spansk TV Antena 3 så visas en serie som heter El Barco och den är lite grann som Syndafloder fast i modern (och kommersiell) tappning. Så spännande att naglarna ryker...

Är det någon som har böcker av henne och som samlar damm hemma så kan ni skicka dom till mig. Jag bjuder på portot :)

7 kommentarer:

  1. Hejsan!

    Har du läst hennes bok "Anna, Hanna och Johanna"? Den är helt fantastisk!

    Jag kan skicka den till dig om du är intresserad.

    Ha en fin onsdag!
    Kram Ingrid

    SvaraRadera
  2. Okay bra med boktips. Nej tyvärr har jag ingen av hennes böcker...

    SvaraRadera
  3. Har inga böcker av henne tyvärr, annars hade jag skickat dom direkt. Har en del pocketböcker av varierande sorter, om du vill kan jag göra en liten lista på några så kan du se om du vill ha några?
    Just nu så lyssnar jag på sista boken i Hammarbyserien, de två första läste jag, lånade från biblioteket. Hur bra som helst!Kolla här: http://www4.hemsida.net/gildaojenny/hammarbyserien/cms/
    Lyssnar du på ljudböcker?
    Massa kramar från ett kallt Göteborg. -11 idag.

    SvaraRadera
  4. Gå in på bokus.com så kan du köpa en del som e-böcker!

    SvaraRadera
  5. BM: Jättegärna - skicka en lista på vad du har så kan jag välja å vrakra ;D
    Anni: Jag brukade beställa via Bokus, men tydligen så har tullarna här så dåligt ställt så de beslagtar paketet och kräver att man ska betala moms igen OCH tullavgift så då blir böckerna ganska dyra tyvärr!

    SvaraRadera
  6. Fast jag skrev ju e-böcker!
    Då kan inga tulltjänstemän vara klåfingriga!

    SvaraRadera
  7. Tove, bokrean börjar snart här... ska jag titta lite åt dig?? Ska ju ner om några veckor... Puss o kram Febe

    SvaraRadera

Lämna gärna en rad så gör Du mig så glad!!:D
Du kan också maila mig på tovessida@hotmail.com

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...