Toves Sida - Med lite av varje...

13 mars 2011

Inte en lugn stund!

Efer en tuff vecka på jobbet, då en kollega hade semester och den andra var sjukskriven, vilket betydde att jag var själv och med många ö-timmar. Jag som hade planerat en lugn vecka utan barn (sonen i Sverige och dottern hos L8 i norr)  med få arbetstimmar och mycket FRI-tid...

Men vem har sagt att livet ska vara enkelt? ;D

Hur som helst så blev helgen desto bättre! I fredagskväll hämtade min goa kompis mig. Hos henne med make fick jag mycket god mat och mycket gott vin! Vinet gör bl a hennes man. Många timmars "tjat" blev det och klockan blev både sen och tidig, beroende på hur man ser det. Allt i brasans värmande och lysande sken. Det var runt 10 grader där hon bor. Och regn. Brrr - men mysigt! Dom bor jättefint och med världens utsikt över berg och hav, men eftersom min kamera befinner sig i Sverige så finns det tyvärr inga bildbevis...

Maken (min alltså) hämtade mig dagen efter och vi hämtade dottern för vidare färd till La Laguna för att beundra det senaste underverket i familjen! Ena svågern + fru  har blivit föräldrar igen för andra gången. Och det var en underbar och liten flicka vi fick lära känna! Och ännu mer gemytligt samkväm med andra familjemedlemmar blev det också. Ännu en sen kväll :)

Idag har det varit lite mer lugnt med tvätt och lite "röjning".  Vädret här är lite ostadigt och det kommer lite skurar "här och där". Kollar in nyheterna från  Japan. F-n vad små vi är!! Hoppas verkligen att de får ordning på sina kärnreaktorer. Riktigt ruskigt!!

1 kommentar:

  1. Hej, Tove!
    Utan en liten digitalkamera förstår jag att det är trist. Synd att ingen hade en kamera.
    Vackra foton fr. en vacker plats på jorden är alltid fint att se.
    Vilken jäkla otur du har då? Äntligen lite "mammaledig" och så strular det på jobbet. Nåja, du fick en fin tur till La Laguna och se ytterligare ett nyfött underverk ;-)
    Lite regn låter gott för naturen men här har vi fått för mycket av den varan.
    Nu är det bara Japan som gäller på Tv,radio Internet..suck! Verkar som om hela jorden stannat av, men så är det inte.
    Ha det nu så bra!
    Kramen, Agneta

    SvaraRadera

Lämna gärna en rad så gör Du mig så glad!!:D
Du kan också maila mig på tovessida@hotmail.com

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...