Toves Sida - Med lite av varje...

04 december 2008

Big smile!



Jag går på kurs denna vecka. Det handlar om telefon- och personligt bemötande. Trodde först att det skulle bli en sån där tråkig sak. Vaddå, behövs det 4 dagar för att lära sig lite telefonvett? Men jäklar alltså - vilken kurs! Mycket intressant och framförallt rolig! Visst är det egentligen helt självklara saker som tas upp och diskuteras, men som är så självklara att de "glöms" bort i det dagliga, och oftast stressiga, arbetet. Varför ler vi inte mer? Varför rätar vi inte upp oss mer? Varför tittar vi inte folk i ögonen oftare? Varför lyssnar vi inte? Varför behandlar vi inte folk som vi själva vill bli behandlade - jämt? Är jag verkligen så trevlig och service-minded som jag tror att jag är?
Tänk på det en stund och på vilka fantastiska resultat ett leende kan ge. Prova själv!

1 kommentar:

  1. En sån kurs skulle nog de flseat behöva gå på emellanåt. Det är lätt att glömma av det där med att le lite granna! :D

    SvaraRadera

Lämna gärna en rad så gör Du mig så glad!!:D
Du kan också maila mig på tovessida@hotmail.com

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...