Toves Sida - Med lite av varje...

10 mars 2009

Grattis!

Som bekant så fyller Barbie 50 år!



Om jag hade varit lite mer aktsam om mina leksaker så kanske jag varit lite rikare idag....

1973 (tror jag att det var) fick jag nämligen en Barbie-väska med docka med kläder, skor, väskor och en massa andra accesorarer av en tjej i övre tonåren. Hon var mest intresserad av Starlet och Pop å sånt. Barbies var bara löjligt...
Barbien med tillhörigheter var från 50-talet! Förstår ni!!! Och jag var faktiskt ganska snäll mot mina leksaker och om jag nu hade haft väskan kvar så hade jag kunnat sälja den på Bukowskis - typ - å tjänat några slantar... Men historien är den att jag var hon en "kompis" och lekte och lämnade kvar sakerna där eftersom vi skulle fortsätta följande dag.... om det sedan var följande dag eller inte låter jag vara osagt men hur som helst så sa min "kompis" att jag inte alls hade lämnat min Barbie hos henne. Jag återsåg aldrig mer varken min Barbie eller väska med accesoarer. Bägges mammor blev ju såklart inblandade men vad hjälpte det. Min dyrgrip var borta!
Ja, ja man skall ju inte gråta över spilld mjölk heter det ju....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en rad så gör Du mig så glad!!:D
Du kan också maila mig på tovessida@hotmail.com

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...