Toves Sida - Med lite av varje...

10 mars 2009

¡Viva la vida!

Det finns nog någon där uppe som skjuter till ibland för att man inte helt skall tappa hoppet...

...på sol och värme alltså. Idag har det varit en sådan underbar dag så till och med jag har gått i kortärmat bland alla turister. Klarblå himmel och ljumma vindar, säkert en 24 grader. Mmmmm! Efter att ha lämnat barnen vid skolbussen gick jag å vovven en extra lång promis å bara njöt! Sedan gick jag och storhandlade på Mercadona. Härlig känsla att gå å välja mellan hyllraderna utan att ha något tid att passa. Tänk att jag kom ihåg HELA shoppinglistan utan att tjyvkika, vilket betyder att Alhzeimer Light endast är stressrelaterat. Sen till kassan och bara lämna den proppfyllda vagnen där (jo, kassörskan drar förstås VISAt en gång och frågar om vilken tid det passar att dom kör hem varorna)! Denna lyx kostar mindre än en taxi! Å då är taxi här fortfarande rätt billigt. Sedan gick jag förbi jobbet (som ligger precis i närheten) för att "pudra näsan" å se till att mina kollegor jobbar hårt när jag är ledig....
Sedan gick färden vidare till byn å diverse fönstershopping och riktig shopping. (Jag är Slösa och maken Spara!!)
Tyvärr har jag normalt aldrig tid för att stanna upp å prata med bekanta så idag tog jag verkligen tillfället i akt och stannade till vid flera ställen där bekanta jobbar och tog både en cortado å två. Så nu är jag upp to date med vad som händer i byn vad gäller bröstförstoringar, födslar, skilsmässor och tyvärr folk som förlorat jobbet.
Jag har haft en día redondo (en bra dag) idag!
Kram från en med ett fånigt leende på läpparna

2 kommentarer:

  1. Låter som en alldelens perfekt och underbar dag! Gott med en cortado eller två också. Var faktiskt tvungen att googla vad det var för nåt. Men så är jag inte säskilt berest heller.. ;D Kram!

    SvaraRadera
  2. Underbart hur vi kan njuta av att gå själv i mataffären. ;-) Men det låter som att du hade en riktigt skön dag även utöver ensamshoppingen!

    SvaraRadera

Lämna gärna en rad så gör Du mig så glad!!:D
Du kan också maila mig på tovessida@hotmail.com

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...