Toves Sida - Med lite av varje...

08 juli 2009

Aldrig nöjd

Varför är man aldrig nöjd?
Varför är gräset alltid grönare på andra sidan??

Svara på det den som kan?

Hu, vad kallt det är! klagade man (läs jag) i vintras och större delen av våren. Åhhh, vad jag längtar till sommaren... Sen, bara så där, PANG! så var värmen bara här! Samma kletiga och svettiga värmen som brukar dyka upp i skiftet juli/augusti, fast nu var det maj/juni!

Och jag kan inte skylla på vallningar - än...

Det mesta är pust, stön å stånk å torka svetten ur pannan. Efter en månad nu har jag en hy, och framför allt en panna, som är len som en barnrumpa! Inte en rynka, inget knotter, ingenting! Bara len å fin hy! Någon fördel skall man väl ha av att bo här. Frågan är väl bara om man har någon hy kvar i september? Det har gått åt så mycket pappersservetter att jag fått dåligt samvete och börjat använda linnehanddukar istället.

Men inget ont som inte för något gott med sig - kvällarna är underbara! Sammetslena utomhus. Inomhus är det olidligt utan AC eller fläkt eftersom lakanet måste täcka hela en annars blir man totalt uppäten av någon ny myggsort (verkar det som) som lämnar konstiga bett, som kliar infernaliskt och som lämnar stora bläffor över hela kroppen, som man krattar sönder gång på gång.

Längtar till vintern igen...



PS. Det är dock inte synd om mig då jag nu är långledig och ligger vid poolen och njuter... i skuggan...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en rad så gör Du mig så glad!!:D
Du kan också maila mig på tovessida@hotmail.com

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...