Toves Sida - Med lite av varje...

23 augusti 2009

Blott minnen kvar...

Fast jag har ju gjort lite mer än bara slappat...



Böcker
Måste erkänna att jag är en periodare. När jag väl börjar läsa en bok så släpper jag den inte förräns den är slut. Men nu har jag satt rekord. Passade på när svärmor och en svägerska var här och skötte ruljansen (jag är lyckligt lottad)! På fem dagar läste jag ut
Stieg Larssons Millenium – så superbra som det bara går. Tyvärr kan det ju inte bli några fler bra böcker där.
Mari Ljungstedts Den dubbla tystnaden – faktiskt en besvikelse efter alla bra böcker hon skrivit. Kändes nästan som om det var en bok hon var ”tvungen att skriva”. Fast det känns ju alltid bra att läsa om Gotland – mitt smultronställe!
Johanne Hildebrandts Blackout – Fängslande! Vilken tjej!
Kajsa Ingermanssons På det fjärde ska det ske – Rolig och underhållande. Tyckte även mycket om hennes Små citroner gula

Jag har också läst (men i något lugnare takt)

Barack Obamas Min far hade en dröm – mycket intressant.
Alberto Vazquez-Figueroas Palmira och El león invisible – vet inte om hans böcker finns översatta till svenska. Men jag kan klart rekommendera denna författare som faktiskt är född på Teneriffa och har jobbat som bl a utrikeskorrespondent.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en rad så gör Du mig så glad!!:D
Du kan också maila mig på tovessida@hotmail.com

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...