Toves Sida - Med lite av varje...

23 augusti 2009

Sol & Bad
Jag tror inte jag har badat så mycket som jag badat i sommar sedan jag var på bröllopsresa i Brasilien -93. Om du varit där så vet du att man ligger timvis i plurret å bara myser. Jag är en badkruka av stora mått! Jag badar inte i vattentemperatur under 25 grader, mer än att doppa mig typ. Men i år – då har jag legat i ”grannens” pool både ofta som länge och väl. Vi var en vecka på Fuerteventura, som har Kanarieöarnas bästa strand (hela ön är en strand!) och som helt klart kan slåss mot både Västindien- och Stilla Havsstränder. Detta säger då jag som inte vart på något av dessa ställen. Men det finns ett litet Aber! Vinden! Sunglasses on and don´t open the mouth! – var lite det som gällde. Men så är ju Fuerteventura ett paradis för windsurfare, Kitesurfare och dykare! Hur som helst så var jag så mycket i vattnet att både maken och sonen undrade om jag var frisk. Det var totalt underbart att ligga där i det långgrunda och vältra omkring i vågorna som en liten (!?) säl. Vi var även på La Palma – la isla bonita, å med pågånde värmebölja så låg jag även i den inte så långgrunda playan å plaskade som en fisk! La Palma har inte många playor men dom som finns är underbara!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en rad så gör Du mig så glad!!:D
Du kan också maila mig på tovessida@hotmail.com

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...