Toves Sida - Med lite av varje...

23 maj 2011

Bloggeri, bloggera...

Nu har jag bloggat mer (eller mindre) i över 3 år. Det låter det ;D!

Men nu är det så att jag blivit äldre* än vad jag tror att jag är (!?!?) och det betyder att mina ögon inte klarar av hur mycket "datatittande" som helst. Eftersom jag sitter framför datorn hela dagarna på jobbet (= att jag jobbar mer än vanligt) så orkar mina ögon inte med att fortsätta hemma och därför kommer jag att ta ett längre brake än 1 inlägg/vecka. Ett sommarlov typ... Det räcker med att vara skelögd! Man behöver inte lägga till röda (och kliande) ögon till detta också.

* Härom dagen blev jag stoppad av en (yngre) kille som undrade om jag hade tid att svara på några frågor. Och han envisades med att tilltala mig joven (typ att jag såg ung ut). Så det var joven hit och joven dit...
Hur som helst så efter att ha gett mig "komplimanger" om hur ung jag såg ut så frågade han om min exakta ålder. 45, svarade jag. Hela hans ansiktsuttryck förändrades och man riktigt såg hur han tänkte: Hur fan kommer jag ur detta... 
Han harklade sig både en  och två gånger! *Hrmff*, tyvärr så kan jag inte ställa frågorna till dig! Man måste vara över 50!! Jag kunde inte mer än att lida med honom, stackarn! Sonen (som var med mig) blev dock väldigt illa berörd och sa att killen var mer än oartig. Söte, lille sonen, som tar mamma i försvar.

2 kommentarer:

  1. Hej Tove!
    Önskar dig ett trevligt sommarlov ( blogguppehåll). Om ögonen ska man vara rädd mina är tyvärr skadade p.g.a. giftstruman och att hänga framför en dator dagarna i ända gör att dom blir trötta.
    Efter att jag klantade till det och ramlade baklänges på huvet har synen försämrats kraftigt så man får ta det lugnt.
    Efter 13 år med hemsidan så känner även jag att det börjar bli lite segt, men alla goa nätvänner vill man inte undvara ;-)
    Krya på dig och du....simma lugnt!
    Njut av sommaren och livet!
    Bamsekram, Agneta

    SvaraRadera
  2. Så det kan gå :-))
    Hoppas du haft en skön ledighet!
    Här börjar hösten komma och jag vill bara smita nu, snart kommer regn och mörker. Jag vill ha MER sol och värme!

    SvaraRadera

Lämna gärna en rad så gör Du mig så glad!!:D
Du kan också maila mig på tovessida@hotmail.com

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...